Proszę o pomoc Dziwne objawy z płynem chłodniczym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • macioslaw
    Classic
    • 2013
    • 1

    Proszę o pomoc Dziwne objawy z płynem chłodniczym

    Miałem również Octavię ze 110 konnym silnikiem. Faktycznie turbina ze zmienną geometrią. Ona lubi jak od czasu do czasu przegoni się ją po obrotach żeby łopatki pracowały w całym zakresie. Jazda miejska ciut jej szkodzi. Mnie osobiście turbinę robił kolega za pierwszym razem chyba polegało to na wyczyszczeniu zapieczonych łopatek, za drugim razem padła gruszka która steruje wodzikiem od łopatek. Turbo tec - firma może i dobra (nie robiłem nic u nich) aczkolwiek droga, nawet bardzo droga
  • Marek J.
    Classic
    • 2011
    • 8

    #2
    Proszę o pomoc Dziwne objawy z płynem chłodniczym

    Witam mam problem ze swoją Octavią 2.0 tdi BKD 2005r.
    Po rozgrzaniu samochodu do temp. 90 stopni zapala się czerwona kontrolka braku płynu chłodniczego w zbiorniczku, objawy wskazywały by na problem z uszczelką pod głowicą lub z samą głowicą (podobno to problem w BKD) ale nie ma oleju w płynie, płynu w oleju ani nie robi się masełko na korku, nie dymi i co najdziwniejsze gdy samochód ostygnie stan płynu powraca prawie do stanu normalnego (zimny silnik) jest tylko minimalny wyciek z okolic chłodnicy widać na ziemi kilka kropel różowego płynu. Jak po pierwszym takim ubytku dolałem płynu ok.200ml to po ostygnięciu samochodu w zbiorniczku wyrównawczym było sporo ponad max. Mechanik stwierdził że to może być coś z termostatem ale nie bardzo w to wierzę. Czy może ktoś miał podobny problem? Z góry dzięki.

    Komentarz

    • maniek_w74
      Classic
      • 2010
      • 1

      #3
      Dołączę się z pytaniem - mam to samo w Octavii 2.0 tdi 2006 r.????????????

      Komentarz

      • Luczu86
        Classic
        • 2011
        • 7

        #4
        Najczęściej dzieje się tak gdy kompresja z cylindrów dostaje się do chłodzenia.
        Zobacz czy jak ubędzie płynu w zbiorniczku to robią się przewody twarde lub czy po odkręceniu korka poziom płynu wraca do normy. Najpewniejszą diagnozą będzie jak podjedziesz gdzieś na sprawdzenie obecności CO2 w układzie.

        Komentarz

        • kabanos
          RS
          • 2011
          • 4544
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Było nie raz. Nie ma się co łudzić, początek końca uszczelki pod głowicą.

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz

          • Puchacz
            Moderator
            S_OCP Member
            • 2004
            • 1192
            • Superb III (3V3)

            #6
            Nie ma co wyrokować na zaś. Do uwalenia głowicy czy nawet uszczelki pod, nawet w BKD potrzeba niemałego zbiegu okoliczności. kabanos, wcale tak wiele przypadków na forum nie było (około 3-5 na 1000 aut z opisem BKD).

            Radzę posprawdzać najpierw szczelność układu i możliwe miejsca wycieków, bo ewentualne wymiany węży czy nawet całej chłodnicy będą znacznie tańsze niż remont głowicy. W porządnym zakładzie powinni mieć sprzęt do tego, między innymi czujnik spalin w chłodziwie.

            Objawy nie zawsze są jakoś mocno widoczne. Ale najczęściej wypada chyba nagły wzrost temp chłodziwa i ubywanie płynu.

            Hmm... a przypadek zaiste dziwny, po nagrzaniu poziom płynu powinien wzrastać, a nie maleć...
            Ja tu tylko sprzątam...

            Komentarz

            • K_Popiel
              Rider
              • 2010
              • 608

              #7
              Po rozgrzaniu samochodu do temp. 90 stopni zapala się czerwona kontrolka braku płynu chłodniczego w zbiorniczku
              A czy po zapaleniu się kontrolki kolega zaglądał do zbiorniczka i czy faktycznie nie ma w nim płynu ?
              // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
              ------------------------------------------------------

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                Marek J., zdarzają się uszkodzenia chłodnicy w tym modelu oraz dziwne wycieki z takiego trójnika koło bloku(temat opisywał kolega Arti)
                poza tym faktycznie w egzemplarzach do 2007 roku zdarzały się wady głowic-drobne nieszczelności w kanalikach głowicy-objawy podobne jak u ciebie czyli ubywanie płynu na ciepłym, bez masła na korku, płyn klarowny), tym niemniej jak piszą koledzy zanim zaczniesz ruszać głowicę to sprawdź czy węże nie robią się twarde a zwłaszcza czy w płynie nie pojawia się gazy(warsztat który ma czujnik)

                co ciekawsze, wymiana głowicy nie zawsze skutkuje zniknęciem tych objawów- znajomy jago7270 miał wymienianą głowicę w BKD już 2 razy(serwis-bo to gwarancja) a objawy nadal się utrzymują, co może świadczyć albo o innej przyczynie ubytku płynu albo o niefachowym montażu
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                • Marek J.
                  Classic
                  • 2011
                  • 8

                  #9
                  Witam ponownie potestowałem octavię.
                  Więc po kolei przed zapaleniem samochodu stan płynu ok więc jadę po przejechaniu kilkuset metrów znowu piszczy i miga kontrolka stanu wody zatrzymuję się i pod maskę w zbiorniczku płynu odrobina na dnie przewód jeden i drugi bardzo miękkie wiec jadę dalej. Zagrzałem auto do temp. 85 stopni żeby nie otworzył się jeszcze termostat i znowu pod maskę. Stan płynu jak wcześniej czyli odrobina na dnie a jeszcze jedno po odkręceniu niebieskiego korka zbiorniczka nie było żadnego syknięcia jakby nie było w ogóle ciśnienia w układzie (znajomy mechanik twierdzi że to też jest bardzo dziwne), przewody bardzo miękkie ten po prawej stronie stojąc przodem do samochodu (od strony kierowcy) ciepły a ten wychodzący zza alternatora zimny. Wiec dalej w rurę temperatura 90 nie przekracza ani trochę i nie zauważyłem żeby szybciej się nagrzał jak zwykle. Więc koniec zabawy jadę pod blok. zatrzymuję się jeszcze raz zaglądam pod maskę przewody miękkie, ten od strony kierowcy gorący ten zza alternatora letni, chłodnica ciepła, odkręcam korek brak syknięcia, naciskam przewody widać jak delikatnie po naciśnięciu płyn wraca do zbiorniczka dolną dziurką. Zajrzałem jeszcze pod samochód a tam pełno kropel świeżych a auto stało dosłownie kilka chwil. A dodam że czasami auto ciężko pali gdy zimny (pierwsze palenie później ok ) trzeba długo kręcić ale nie wiem czy to jest związane z tym bo miałem jakiś miesiąc temu błąd dwóch świec żarowych i po skasowaniu było ok .

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    Marek J., przede wszystkim ustal skąd cieknie
                    a czy po ostygnięciu silnika poziom płynu wrócił?
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz

                    • Marek J.
                      Classic
                      • 2011
                      • 8

                      #11
                      Zszedłem na dól samochód ostygł, w tej chwili poziom płynu jest ok 5milimetrów poniżej minimum czyli sporo więcej niż na ciepłym (na ciepłym odrobina na dnie). Ale sporo jest pod samochodem pod całym zderzakiem. Wycieka chyba z chłodnicy bo widać krople na radiatorze (od strony posarzera) patrząc od spodu z kanału przez wiatrak. Mam jeszcze pytanie do posiadaczy 2.0 czy jak się nagrzeje to jest ciśnienie w układzie bo u mnie nie ma go wcale ?

                      Komentarz

                      • piotrek_gdy
                        RS
                        • 2008
                        • 7723
                        • Volkswagen
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        #12
                        Marek J., w każdym aucie jest ciśnienie
                        no to teraz znajdź dziurę :szeroki_usmiech
                        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                        Komentarz

                        • Marek J.
                          Classic
                          • 2011
                          • 8

                          #13
                          Ale pytanie zasadnicze gdzie ten płyn się podziewa gdy auto jest ciepłe ? To jest zagadka

                          [ Dodano: Wto 24 Kwi, 12 21:34 ]
                          Ciepły płynu brak zimny płyn jest a to że płynu ubywa to może przez ten wyciek a nie przez głowicę?

                          Komentarz

                          • piotrek_gdy
                            RS
                            • 2008
                            • 7723
                            • Volkswagen
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Marek J.
                            gdzie ten płyn się podziewa gdy auto jest ciepłe

                            a słyszałeś o duzym i małym obiegu?
                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                            Komentarz

                            • Marek J.
                              Classic
                              • 2011
                              • 8

                              #15
                              To oby to był tylko wyciek, a nie nieszczęsna głowice bo szczerze mówiąc to już się zastanawiam jak to uskrobać 2500zł albo i ze 3000. I jak to powiedzieć żonie

                              Komentarz

                              • fidodido
                                Rider
                                • 2010
                                • 440

                                #16
                                na 100 % obstawiam2 trójniki plastikowe położone po środku przy samej ścianie grodziowej miałem ten sam problem sprawdź i będzie poi sprawie
                                Auto: Skoda Octavia I
                                Kolor: Srebrny
                                Pojemność: 1,8T 20V
                                Moc: 150KM
                                Typ silnika: AGU
                                Gaz: STAG-4

                                Komentarz

                                • piotrek_gdy
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 7723
                                  • Volkswagen
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez fidodido
                                  trójniki plastikowe położone po środku przy samej ścianie grodziowej
                                  to czemu cieknie z przodu? :roll:
                                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                  Komentarz

                                  • Marek J.
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 8

                                    #18
                                    Witam.
                                    Kapie z przodu po wejściu do kanału i zdjęciu osłony widać krople po prawej stronie chłodnicy wiszą i mokro jest za wentylatorem, więc trzeba chyba zmienić chłodnicę może będzie OK

                                    Komentarz

                                    • piotrek_gdy
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 7723
                                      • Volkswagen
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      #19
                                      Marek J., pojedź do warsztatu który zajmuje się chłodnicami żeby zrobili próbę ciśnieniową
                                      bo jak się okaże że gdzieś jeszcze ucieka to będziesz podwójnie płacił za naprawę
                                      do wymiany chłodnicy trzeba zdjąć czołówkę i wypiąć chłodnicę klimy więc zainwestuj kilka groszy w prawidłową diagnozę
                                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                      Komentarz

                                      • Marek J.
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 8

                                        #20
                                        Kolego piotrek_gdy jeszcze mam pytanie do Ciebie, czy uszkodzenie chłodnicy mogło wywołać wysokie ciśnienie w układzie i czy jak jest uszkodzona głowica lub uszczelka to pomimo pęknięcia chłodnicy (rozszczelnienie układujak u mnie) będzie duże ciśnienie w układzie ?

                                        Komentarz

                                        • piotrek_gdy
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 7723
                                          • Volkswagen
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Marek J.
                                          czy uszkodzenie chłodnicy mogło wywołać wysokie ciśnienie w układzie
                                          raczej niespecjalnie
                                          o ile pamiętam z fizyki to jest coś takiego jak naczynia połaczone- jak gdzieś cieknie to poziom się zmniejsza
                                          ale ty chyba mnie miałeś typowych objawów wysokiego ciśnienia- wtedy po odkręceniu korka syczałoby i szła by para
                                          zrób próbę ciśnieniową to będzie wiadomo czy tylko chodnica czy coś więcej
                                          więc jedź do warszatu, zdaj relację co było i jeśli uważasz że czyjeś uwagi ci pomogły to wciśnij "pomógł"
                                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                          Komentarz

                                          • Marek J.
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 8

                                            #22
                                            Witam dla zainteresowanych problemem. Wymieniłem chłodnicę, zalano płyn i wszystko na razie ok, fakt że zrobiłem może 1000 km ale zero ubytków płynu. A chłodnicę wyjęto bez rozszczelnienie klimatyzacji i bez zdejmowania interkulera. Koszt wymiany 100zl + płyn + chłodnica 250zl. Pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            Pracuję...